کسری بودجه آمریکا راه را برای رشد نرخ طلا هموار کرد

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای اصلی نسبت به هشت ماه گذشته به پایین ترین سطح رسید.
حدس و گمانهای مربوط به کاهش رشد اقتصادی برای دور دوم در ایالات متحده، باعث شد تا بازارهای سرمایه گذاری در این منطقه با ترس رکود اقتصادی شروع به کار کنند.

براساس این گزارش، معاملات آتی نرخ طلا در بازار ایالات متحده، برای تحویل فوری در ماه دسامبر، با نرخ 1313 دلار و 5 سنت در هر اونس معامله شد.
نرخ یوان چین، به بالاترین سطح خود نسبت به سال 2005 رسید واین ترس و گمانه زنی را در میان دیگر دولتها به وجود آورد تا جایگزین دلار شود .

شایان ذکر است، افزایش کسری بودجه 1000000000000 دلاری بانک مرکزی آمریکا در سال جاری، موجب وحشت دولتمردان این منطقه شده است.
پروفسور، پیتر موریسی، اعلام کرد: بانک فدرال برای مقابله با مشکلات مالی، نمی تواند اقدام به چاپ دلار و تزریق آن کند و از طرف دیگر، نمی توان نرخ تورم و مالیات را افزایش داد. زیرا رشد هر دو مورد در بلند مدت باعث ضربه شدید اقتصادی خواهد شد.

این گزارش حاکیست، بزرگترین صندوق بین المللی طلا SPDR گفت: منابع این صندوق، در تاریخ 24 سپتامبر، به 1300.251 تن بود ولی در تاریخ 28 سپتامبر این ذخایر را به 1305.688 تن افزایش داده است.
اطلاعات ناامید کننده وزارت خزانه داری ایالات متحده و عملکرد ضعیف بانک مرکزی آمریکا در برابر ضعف اقتصادی، باعث آسیب پذیری ارزش دلار و بیمار شدن اقتصاد در این منطقه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد