اخبار جدید

 رشد بهای طلا به دنبال اعلام نرخ بهره بانک فدرال

بهای طلا در پی اعلام بانک مرکزی آمریکا نسبت به پایین نگه داشتن نرخ بهره نزدیک به صفر، افزایش یافت.

بهای طلا قبل از اعلام نرخ بهره بانکی آمریکا به دلیل به تعویق انداختن معاملات سرمایه گذاران، روند نزولی داشت، ولی پس از اعلام بانک مرکزی ایالات متحده نسبت به پایین ماندن نرخ بهره بانکی، نرخ طلا به بالاتر از سطح 1200 دلار در هر اونس رسید.

براساس این گزارش، ارزش دلار در برابر ین پس از 15سال کاهش یافت.
بانک فدرال آمریکا دست به اقداماتی برای تقویت اوضاع شکننده اقتصادی این کشور خواهد زد.
سهام آسیا به دنبال افت سهام وال استریت، کاهش یافت.

این گزارش حاکیست، بهای طلا در بازار آمریکا با رشد 1 دلار و 30 سنت به 1203 دلار و 15 سنت در هر اونس رسید.
یکی از فروشندگان بازار طلا در هنگ کنگ گفت: به نظر من، این احتمال وجود دارد، که به دلیل سیاستهای بانک مرکزی آمریکا، سرمایه گذاران به سمت بازار طلا روی آورند و این موضوع باعث میشود تا نرخ طلا در سطح 1200 دلار در هر اونس پایدار بماند.
این گزارش حاکیست، براساس نظرسنجی رویترز، بیشتر اقتصاد دانان آمریکا، بر این باورند که این کشور برای پایداری موقعیت اقتصادی، نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده را حداقل تا اواسط سال آینده نزدیک به صفر نگه خواهد داشت.
معاملات آتی طلا در بازار ایالات متحده برای تحویل در ماه دسامبر با افزایش 7 دلار و 4 سنت، با نرخ 1205 دلار و 4 سنت در هر اونس معامله شد.

شایان ذکر است، پس از اعلام چین نسبت به افزایش واردات و صادرات شمش طلا به دنبال رشد تقاضای داخلی در هفته گذشته، خریداران فیزیکی با حس اعتماد بیشتری به این بازار روی آوردند و همین موضوع باعث افزایش نرخ طلا به بالاتر از سطح 1200 دلار در هر اونس شد، که این تاثیر گذاری تا این هفته نیز ادامه داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد